Szolgáltatások

Stage1 Stage2 Motoroptimalizálás

Stage1, Stage1+, Stage2

EGR OFF Kazincbarcika

EGR Programozása

DPF OFF Kazincbarcika

DPF Programozása

ADBlue OFF Kazincbarcika

FAP/Adblue Programozása

DTC törlés Hibakód törlés Kazincbarcika

DTC Programozása

Örvénycsappantyú Kazincbarcika

SWIRL FLAP Programozása(Örvénycsappantyú)

Speed Limit Programozás Kazincbarcika

Speed Limit Programozás

BMW E és F széria programozás Kazincbarcika

E/F szériás BMW-k kódolása

Rev Limit programozás Kazincbarcika

Rev Limit/Hardcut Programozása

Légzsák modul javítás

Légzsák modul javítás

Immobiliser megoldás

Immobiliser megoldás


Mit és miért?

Stage Remap(ECU Tuning)

Engine Control Unit = Motorvezérlő. A motorvezérlő referencia értékeinek átprogramozása. Turbó nyomás állítása, befecskendezett üzemanyag beállítása figyelve a megfelelő AFR(Air Fuel Ratio) arányra, melyet minden értéknél kalkulálni kell. Üzemanyagnyomás állítása Common Rail rendszerű motoroknál, nyomaték limiterek és egyéb limiterek beállítása, befecskedezési idők állítása, egyéb paraméterek beállítása. Egyes autótípusok esetén, jellemzően a 2010 előtt gyártott járművekre igaz, OBD2 porton keresztül olvasható és írható a motorvezérlő tartalma. Míg más autótípusok esetén, melyek jellemzően a 2010 utáni autók, a motorvezérlő olvasása vagy írása a motorvezérlő megbontásával járhat.

EGR(Exhaust Gas Recirculation) Programozás

Magyarra fordítva ez a kifejezés jelenti a kipufogó gáz visszavezetését. Elsődleges célja a környezetvédelem és a károsanyag kibocsájtás csökkentése. Az autó kipufogó gáza egy szelep működtetésével jut vissza a motorba, melyet a motorvezérlő működtet, fordulatszámtól, beáramló levegő mennyiségétől és egyéb paraméterek függvényében nyitja és zárja ezt a szelepet. Lényegében visszajuttatjuk a motorba a saját végtermékét. Ez hosszútávon lerakódásokat eredményez a szívó oldalon, mely teljesítmény csökkenést és egyéb problémákat okozhat. Ezenfelül, a forró kipufogó gáz a tökéletes égés szempontjából negatívan befolyásolja az égést, ezért önmagában a teljesítményre nézve negatív hatással jár a működése.

DPF(Diesel Particulate Filter) Programozás

Dízel részecske szűrő. Az EGR-hez hasonlóan környezetvédelmi célokat szolgál. Az autó kipufogójában helyezkedik el, mely a tökéletlen égés során megmaradt korom darabokat/részecskéket hivatott felfogni. Idővel ez a szűrő is, mint minden más szűrő eltömődik. Ezt a motorvezérlő a DPF előtti és utáni nyomásszenzor értékéből tudja megállapítani. Amennyiben úgy ítéli, hogy tömődött a DPF, úgy regenerálást fog kérni. A regenerálás csak bizonyos rendelkezésre álló feltételek mellett elvégezhető, ezeket a motorvezérlő vizsgálja. Ez a regenerálás esetében annyit jelent, hogy a motorvezérlő eltolja a befecskendezést, úgynevezett utóbefecskendezést végez, mely azt jelenti, hogy amikor a kipufogó szelep nyit, befecskendez, így a kipufogóba gázolaj kerül, mely majd ott elég, így ott a hatalmas hőtől a lerakódott koromszemcsék is elégnek -(Más fajta regenerálási módszer is létezik). Ez persze akkora hőterheléssel jár, hogy a turbó élettartamát is nagyban rövidíti és azonnali olajcsere ajánlott utána, mivel a hatalmas hőterheléstől az olaj elveszíti a megfelelő kenési tulajdonságát. Ez még a szerecsésebb eset, mivel előfordulhat az is, hogy az autó már nem képes regenerálni. A regenerálásnak is több feltétele van, melyet nem biztos hogy a kellő időben tudunk biztosítani a jármű számára. Ilyenkor a motorvezérlő letilt, az autó csak korlátozottan használható és elképzelhető, hogy mechanikai beavatkozás is szükséges a tisztításhoz, mely komoly költségekben mutatkozhat.

FAP/Adblue Programozás

Újabb autók esetében az autó rendelkezik úgynevezett AdBlue/FAP folyadékkal, melyet szintén a DPF regeneráláshoz használ. Segíti a felgyülemlett korom részecskék elégetését a részecskeszűrőben. Ennek a folyadéknak a pótlása bizonyos időközönként szükséges az ezzel a technológiával felszerelt járművek esetén.

DTC Programozás

Diagnostic Trouble Code, azaz hibakód. Vannak kellemetlen pillanatok, - vegyük például a lambdaszonda hibát - amikor már mindent kicseréltünk, de még mindig nem akar szűnni a hibakód. Ilyenkor lehetőség van a motorvezérlőből eltávolítani az adott hibakódot, mellyel eltűnik a rettegett check engine lámpa. Vannak olyan hibakódok, melyek motorvezérlőből való eltávolítása nem ajánlott és az a jövőben további problémákat okozhat az autóban. EGR szelep, DPF, Lambdaszonda működésével kapcsolatos hibakódok eltávolítása a leggyakoribb. Élődiagnosztika elvégzése ajánlott előtte.

SWIRL FLAP Programozás

Azaz örvénycsappantyú vagy pillangó szelep. Mechanikai eltávolítása után a motorvezérlőben is szükséges módosításokat végezni a megfelelő működés érdekében. Célja alacsony fordulaton is nagyobb nyomatékot elérni, azonban rejt némi veszélyt a szívósorban való elhelyezkedése, melyet ha beszív a motor, komoly károkat okozhat. Ennek elkerülése érdekében szokás fizikailag eltávolítani, azaz ledugózni és gyakori esetben elmarad a szoftveres hangolás, mellyel teljesítmény csökkenést érezhetünk alacsony fordulatszám tartományban. Nem minden motorban található.

Speed Limit Programozás

A motorvezérlők legtöbbjében az autók végsebessége korlátozva van. Ezek általában 200-230km/h közötti sebességek. Amikor az autó eléri az adott limitet, hirtelen megtorpanást érzékelhetünk.

BMW E/F Series Kódolás

Angel Eyes karika fényének erőssége, Automatikusan behajló tükrök, Kényelmi extrák, navi kódolása, digitális km/h kijelzés bekapcsolása, START-STOP ki-be kapcsolás, Welcome Light idejének testreszabása, CCC-CIC retrofit ...

Revlimit/Hardcut/Popcorn Programozás